in-me > אימון על קצה המזלג

לאמן פירושו לסייע לאדם לעבור מהמקום בו הוא נמצא למקום אליו הוא מבקש להגיע. ניתן לתאר את תהליך האימון כמסע לתוך נבכי האישיות של אדם. האימון האישי הוא תהליך מעצים המבוסס על מערכת יחסים מקצועית ואישית מתמשכת המסייעת למתאמן להעמיק את ההיכרות שלו עם עצמו, לשפר את ביצועיו ואת איכות חייו.

 

האימון התפתח והתעצם בעולם המערבי החל משנות השמונים ומגמה זו ממשיכה גם היום. תוכניות האימון נגזרו מתכנים לפיתוח מנהיגות, ייעוץ והדרכה למנהלים בארגונים. מהר מאוד הבינו כי לא ניתן לנתק את האדם מחייו האישיים ולהתייחס רק לפאן המקצועי והחלו להתמקד בסוגיות אישיות- מקצועיות, בהתחלה במסגרות ארגוניות ואח”כ פרטיות. בתכני האימון מושם דגש על מכלול חייו של המתאמן.


הנחות היסוד של האימון:


  1. הצורך במימוש עצמי– האימון האישי מספק למתאמן סביבה המסייעת לו לחשוף את הפוטנציאל הטמון בו, לגבש ערך עצמי ולפעול למימוש והגשמה.

  2. החיפוש אחר האושר– הפסיכולוגיה החיובית מתבססת על מחקר מדע האושר, חקר הרגשות החיוביים, התכונות החיוביות, החוזקות והמאבים הקיימים בתוכנו. האימון משמש פלטפורמה מעצימה המביאה לידי ביטוי את עקרונות הפסיכולוגיה החיובית.

  3. אחריות עצמית– האימון מתייחס לאדם כבעל מודעות עצמית, הלוקח אחריות אישית על מעשיו ושואף להגשמה עצמית  ומשמעות. על מנת לחיות את חייו בחיוניות, עוצמה וכח הישרדות  מוטלת על האדם האחריות למצוא ולהגדיר את המשמעות שתנחה את חייו.

  4. חופש הבחירה– כל אדם הוא בעל חופש מחשבה וחופש רצון המאפשרים לו להתגבר על מציאות חייו ולבחור אם לקבל את המציאות הקיימת או לשנותה. במסגרת האימון לומדת המתאמן להכיר בצרכים ובערכים שלו ובאמצעותם לזהות את מסלול/ אופי החיים המיטבי עבורו.

 

לסיכום, האימון יכול להתחיל במטרה אחת מוגדרת ולעבור למטרות אחרות לאורך התהליך. בכל מקרה, תהליך האימון מתקיים בתנועה בין בחינת החיים הנוכחיים, למידה, חקר העצמי ופעולה ממקום מודע של בחירה. לעבור תהליך אימון משמעו להיות בתנועה ולעשות פעולות יוצרות שינוי מתוך חקירת המציאות הפנימית והחיצונית, מערכות יחסים, אמונות, מחשבות, רגשות, משאבים וחוזקות.


ליצירת שינוי