in-me > הרצאות העשרה לחיים טובים יותר

אנו חיים בעולם דינמי המלא בשינויים, חיים בחוסר ודאות ועל קרקע שמשתנה כל הזמן. הדבר היחיד הקבוע  שיש לנו ויכול לסייע לנו זה אנחנו, הבטחון בעצמנו וביכולות שלנו. לדעת מי אנחנו ומה מניע אותנו, על מה אנו מבססים את כוחנו ואיפה המקומות בהם אנו צריכים להזהר מפני פגיעה.

היכולת להתמודד עם שינוי טמונה ביכולת הלמידה שלנו. ככל שנדע יותר לפגוש את השינוי, לזהותו, להכירו ולראות מה אנחנו יכולים לקבל ממנו נדע לחיות איתו בשלום ואף לשגשג באמצעותו.

במסע שלי למדתי שכל אחד יכול לעזור לעצמו, כל אחד צריך ורוצה לעזור לעצמו אלא שלא תמיד קל לנו לעשות זאת לבד. ככל שאני לומדת יותר אני מוצאת עוד ועוד מקומות בעצמנו ובחיים הסובבים אותנו שזקוקים להארה, כאלה שאנו מתייחסים אליהם כמובן מאליו ולא עוצרים רגע לבחון אם הם מתאימים לנו, אם הם פועלים לטובתנו או לרעתנו. לרוב אנחנו אפילו לא מודעים לכך שכח הבחירה בידנו.

אני מאמינה שהאחריות על איכות חיינו תלויה בנו אלא שאנו לא יודעים את הדברים שאנו לא יודעים עד שאנו יודעים אותם. במסגרת ההרצאות המוצעות אני מעוררת את המודעות לאופן ההתנהלות שלנו בכל תחומי החיים,  לדברים שהיינו רוצים לשמר ולדברים שהיינו רוצים להשיג, מחברת את החלומות שלנו ליכולות שלנו ומלמדת שהכל אפשרי! בכל הרצאה מוצגים כלים מעשיים לשימוש ביום יום וליצירת חיים טובים יותר, מכירים מישהו שלא רוצה לשפר את חייו?

 

ההרצאות מותאמות לקהל היעד, למטרות וצרכי הארגון, לזמן הנתון ולכמות המפגשים. כל הרצאה מועברת באופן פרונטאלי וחוויתי, תוך שימוש בדיון, תרגילים ותרגולים המעוררים את מעורבות הקהל ושומרים על סקרנותו. רשימת הנושאים ארוכה ונבחרת בהתאמה, להלן כמה דוגמאות קצרות:

 

  • מי אני? מה הצרכים שלי? למה אני עושה את הדברים שאני עושה? איך אני עושה אותם? מתי אני מצליח? למה? מה אני מעריך בעצמי ובאחרים?

 

  • אושר- איך משיגים את זה? כולנו רוצים להיות מאושרים ויחד עם זאת כשנשאל את האדם ברחוב מה יעשה אותו מאושר לרוב הוא נשאר מהורהר וחסר תשובה מדוייקת. נלמד מהם מרכיבי האושר האישיים שלנו ומהם התנאים בהם אנו צריכים לחיות על מנת להיות מאושרים לאורך זמן.

 

  • מודל התקשורת- המציאות תמיד סובייקטיבית! היכרות עם מודל התקשורת, מודעות ושימוש בו מאפשרים חיים של אמפתיה, הדדיות ומציאת פתרונות משותפים החוסכים המון אנרגיה שלילית מיותרת בחיינו.

 

  • מערכות יחסים– נדבר על הלבנים מהן בנויות מערכות יחסים: אמון, ביטוי רגשות והבנה עצמית, ללמוד ולדעת להקשיב, לשאת ולתת, לדאוג לזולת. אם נהרהר במערכות יחסים שהיו לנו בעבר ובחלקנו בהן, נבין כיצד הן משפיעות על קשרי השותפות בהווה ובעתיד.

 

  • קבלת החלטות– כל יום אנו חייבים לקבל החלטות, ומגבלה בתחום הזה עלולה להקשות עלינו בדרכים רבות. כדי לרכוש שליטה בחיינו, עלינו ללמוד לקבל אחריות על חיינו. חלק עיקרי בתהליכי קבלת החלטות כרוך בהכרה ברגשותינו ובצרכינו, באמון בעצמנו, ביחס לאינטואיציה שלנו ובעיקר ברמת המודעות שלנו לשאיפות חיינו.

 

  • התמודדות עם שינוי– כל פעם שעולות מחשבות על שינוי צף ועולה פחד עצום ומשתק. פחד זה זהה לכל האנשים ומולו קיימות כמה אפשרויות: קריסה פנימית, קורבנות או שגשוג. היכרות עם החוזקות שלנו, המשאבים העומדים לרשותנו ומיקוד ברצונותינו מעלים את היכולת שלנו להתאים עצמנו לשינוי, לזהות מה טוב בו, לנצל אותו לטובתנו,  לפרוח ולשגשג.

 

אשמח להיפגש ולהרחיב את היריעה.     


ליצירת שינוי